Erik Saade



Mimade i vattenfallet – nu anklagas vinnaren för fusk

Här är bildbeviset som avslöjar Eric Saades mickbluff.

Efter direktsändningen riktade flera artister fuskanklagelser mot vinnaren.

– Det är synd att den som vinner sjunger playback, säger Dogge Doggelito.

Eric Saades ”Manboy” avslutades med en riktig kalldusch. Men det som många inte uppfattade var att schlagervinnaren själv inte sjöng under vattennumret.

I stället sjöngs texten av en kör som stod bakom scenen.

Efteråt riktade flera artister kritik mot bluffen.

– Det är synd att någon som vinner sjunger playback. Jag tycker det är tråkigt, jag hade ingen som sjöng mina låtar, säger Dogge Doggelito, som uppträdde tillsammans med Andra Generationen.

Även Andreas Wistrand, sångare i Highlights, riktade hård kritik mot vinnaren.

– Jag gillar inte sånt. Jag trodde det var förbjudet. Jag har inte reagerat på det förut men jag är en sån som gillar live. Och vi är väldigt noga med sånt själva, säger han.

”Fattade inte”

Eric Saade, 19, bekräftar att han inte sjöng under numrets slutscen. Tanken var att han skulle få en vattentät mick av en av dansarna, en mick som han slängde.

– Jag slängde micken i slutet. Grejen är att jag fattade inte det själv, jag fick en blackout. Någon annan sjöng tonen. Det togs live men inte av mig.

Vad tycker du om att andra artister anklagar dig för fusk?

– Jag hoppas de förstår att jag inte hade kunnat ta den tonen. Men det hade nog inte spelat någon roll, egentligen kanske jag inte hade behövt ta den tonen utan hade bara kunnat skita i det, säger han.

”Ska se bra ut”

Thomas Hall, projektledare för Melodifestivalen, anser inte att Eric Saade lurade tv-tittarna.

– Nej, det tycker jag inte. Det är trots allt tv och det ska både låta och se bra ut. Det är en väldigt kul och kort effekt som är värd sitt pris, säger han.

Hur ser du på att flera artister tycker att det är fusk?

– Hade det varit i större omfattning så hade det varit något att prata om, nu handlar det om 5–6 sekunder för en väldigt kraftfull effekt, säger han.



själv tycker jag att det kan inte vara lätt att ta ton i massa vatten
& hade han försökt hade han misslyckats.
jag tycker det inte är fusk, jag tycker dom gjorde rätt!


vad tycker ni ?



källa: aftonbladet


Kommentarer
Linnéa Nyman

Det kan ju inte va fusk, han hade ju bara en snäll kör-sångare som räddade honom när han typ råkade slänga iväg micken, eller hur? :O

<3

2010-02-14 @ 17:00:21
URL: http://linneaerikaa.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0